איך מספרים את הסיפור שלכם בעידן המדיה החברתית?

היום מעבר לזה שאתם מקצועיים וטובים במה שאתם עושים, זה ממש קריטי וחשוב להראות את התבלין הייחודי שלכם.
ממה התבלין הזה מורכב?
מהאישיות שלכם, מהחוויות שחוויתם, מאופן בו אתם מסתכלים על העולם, מהסיפור האישי שהוביל אותכם לתחום שבו אתם עוסקים.
זה מורכב גם מהדברים שמאתגרים אותכם ואלה שאתגרו בעבר, מהתשוקות והאהבות שלכם ובעיקר, מה שהופך אותכם להיות אנושיים, כאלה שאפשר להתחבר אליהם.
הוא הסיפור שלכם.
היכולת שלכם להביא את כל זה בצורה טובה, ברורה ומעניינת, היא חשובה!

האם זה עניין של אופנה?

האמת היא שהיכולת לספר סיפור בצורה מרתקת זה לא משהו שמשתנה לפי תקופה.
אולי פעם אנשים היו פחות “קצרים” בזמן או עם פחות הפרעות קשב.
פחות אפשרויות של ערוצים בטלוויזיה. הרבה פחות גירויים!
אלה שיודעים לתפוס את תשומת הלב, אלה שיודעים להעביר דברים באופן מרתק, אלה שיודעים לגשת  לספר את הסיפור בצורה נכונה, זה לא באמת יהיה משנה אם יחיו ב-2018 או ב-1900 או ב-3456, כי מדובר בבני אדם ויש דברים שתמיד יישארו נכונים.

מה הדבר שכן משתנה? הפלטפורמה

אם פעם היינו (הכוונה לאבות אבותנו) מספרים סיפור מאחד לשני, או על במה, היום אנחנו מספרים אותו בפלטפורמה של המידה החברתית, כי זה מה שהכי בולט בתקופה הזאת.
במאה הקודמת, רוב הסיפורים היו דרך העיתון ובהמשך עברו גם לרדיו ולטלוויזיה.
והיום יש לנו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, בלוגים ועוד ועוד…(כל הזמן ממציאים עוד דברים חדשים). 

היום יש המון המון גרויים וגם בכל פלטפורמה יש המון אפשרויות.
מלא חברים שאנחנו מקבלים את העדכונים שלהם, המון קבוצות, עמודים, סרטונים, פודקסטים…ומה המשאב שישאר תמיד מוגבל? זמן (אלא אם כן מישהו ימצא דרך לגרום לכולנו לחיות לעד ושהזמן לא יזוז אף פעם,למרות שאני לא בטוחה שזה מה שבאמת נרצה…).

אז מה הפואנטה?

הפואנטה היא שתמיד תמיד תמיד, מה שנצטרך כדי לספר סיפור בצורה טובה, זה לגרום לצד השני להגיב לזה.
זה חייב לעורר בצד השני משהו, רגש, מחשבה, זכרון, תגובה מילולית, כל דבר שמעורר משהו בצד השני שכרגע נחשף לסיפור שלנו, אם בוידאו/ אודיו/ טקסט/ פנים מול פנים.
בעידן הזה של המדיה, שיש כל כך הרבה פלטפורמות ואפשרויות, כל כך הרבה אנשים שיש להם כבר נוכחות און ליין (זה לא שמור רק למי שכל היום מול המחשב והיה מהראשונים שגלשו באתרים EVER!) זה חשוב לספר את הסיפור בצורה שתגרום לאנשים לעצור שניה ולתת את כל תשומת הלב לסיפור שאנחנו מביאים ולהגיב לזה, אם רגשית או פיזית.

חשוב לקחת בחשבון למי אתם מספרים את הסיפור שלכם, כי איך שילדים בני 9 יחוו אותו ואיך שאנשים בני 30 יחוו אותו, זה שונה. זה תלוי גם באיזה מדיה אתם מעבירים אותו והמילים שאתם בוחרים להשתמש בהן.
אם אתם יוצרים הזדהות עם הקהל אליו מגיע הסיפור, יש יותר רפור (כימיה ותחושת קרבה).
אם אתם מדברים בשפה מאוד גבוה עם אנשים שלא מתחברים לזה, סביר להניח שהקהל אליו פניתם ירגיש נתק מהסיפור וגם לא ימשיך לקרוא אותו.
אם אתם מעבירים את זה בוידאו ואתם טיפוסים שמחצינים את מה שהם מרגישים, יתכן שהקהל ירגיש יותר חיבור מאשר שדברו שאתם לגמרי קפואים ולא עצמכם. יש המון פרמטרים שחשוב שאתם תחשבו עליהם מראש, עוד לפני שאתם מוצאים את הסיפור שלכם החוצה.

תתעדו את החיים שלכם

אחד הטיפים היותר גדולים שיצא לי להיתקל בהם הוא הטיפ של גארי ויינרצ’ק שאומר “תתעדו. אל תצרו.”! 
מה שאומר שהמטרה היא לא לעסוק כל היום ביצירה של סיפורים, אלא בתיעוד שלהם.
בעזרת זה שהוא מתעד את העשייה שלו והחיים שלו, הוא יכול להעביר החוצה למדיה החברתית סיפורים שנולדו מתוך היום יום שלו, דברים שאנשים יכולים להזדהות איתם, להתחבר אליהם ובעקבות זה בסופו של דבר גם להפוך לאוהדים ולקוחות.
כן, זה ידרוש מכם להוציא את עצמכם החוצה.
כן, גם להתמודד עם פחדים, אבל זה גם יגרום לכם להביא את מי שאתם ושהקהל המתאים ימצא אותכם, יתחבר אליכם ולכם זה יאפשר להוציא כל הזמן תוכן החוצה.
ספרו להם מה המחשבות שלכם, הרעיונות, הדברים שאתם עושים, אנשים שפגשתם, פעילויות שעשיתם, החששות, הפחדים, הניצחונות וכל דבר שתבחרו לתעד ולשתף עם הקהל שלכם. פשוט תדברו על הדברים שהכי חשובים לכם.
ככל שאתם מוציאים יותר תוכן לאוויר העולם, הסיכוי שאנשים יתקלו בו ויגלו אותכם, עולה!

עידן מלא אותנטיות

היום יש כל כך הרבה אפשרויות, בניגוד לעבר, להעביר סיפור. יש היום כל כך הרבה פלטפורמות שונות עם חוקים שונים ואווירה שונה. תמצאו את המקומות שלכם, ותחשבו על הקהל שלכם איפה הוא יותר אוהב להיות. תחשבו גם על איך אתם אוהבים לתעד את מה שקורה אתכם, לאיזה פלטפורמה האתם מרגישים יותר חיבור. תביאו את עצמכם, תהיו עצמכם ואל תפחדו לעשות טסטים שונים בכל מיני פלטפורמות ודרכים שונות, כך שתוכלו להכיר ולדעת מה הדבר שעובד הכי נכון עבורכם ואיך אתם הכי נהנים להביא החוצה את הסיפור האישי שלכם.

תעבירו את זה הלאה:

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על בריאות פוקוס מסחר עסקים תת מודע הורות

דילוג לתוכן