המאמר של היום הוא אחד המאמרים החשובים ביותר במידה ואתם בעלי עסקים ורוצים לשווק את העסק שלכם בסנכרון לתקופה בה אנו נמצאים.
גארי ויינרצ'ק, יזם וגאון בכל הקשור לעולם העסקים, מספר לנו איך השיווק ב-2018 אמור להראות ועל מה כדאי לכם להקדיש את הזמן שלכם.
הדברים החשובים הם המיינדסט שלכם והטקטיקות שאתם בוחרים.
מה שעובד עבור גארי זאת האופטימיות הקבועה שקיימת בו והעובדה שהוא לא לוקח שום דבר כמובן מאליו, אלא נמצא בהודיה. מבחינתו העולם מתחלק לאלה שנמצאים "בהתקפה" וכאלה שנמצאים ב"הגנה".
או שאתם נותנים לעצמכם סיבות למה לא, או שאתם בוחרים לפעול עם כל הקשיים ונמצאים בחשיבה של "למה כן?" ומוצאים סיבות טובות ומדרבנות לפעול.
הוא לא מתמקד בפחדים שבכישלון, הוא מאפשר לעצמו להיכשל ולוקח את זה כחלק מהדרך.
הוא לא מצפה כלום מאף אחד והוא לוקח אחריות מלאה לכל דבר שקורה.
הוא מרותק מהסביבה שיצרה אותו, ומסתכל על זה מכיוון חיובי ולא שלילי.
זה משמש עבורו כמוטיבציה ודלק להמשיך קדימה. הוא לא רואה את החוסר כמשהו שהורס את העתיד, אלא כמוטיבציה.
בסיס חזק הוא חשוב והבסיס הזה הוא המיינדסט שלכם.
אם אתם רואים את המדיה החברתית וכל הדברים הקיימים היום, כמו הפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, סנאפצ'אט וכו' בתור משהו שאתם הולכים נגדו ולא מעוניינים לקחת בזה חלק, ואתם עסוקים בדיבור "רומנטי" למה שהיה פעם ואיך שהיה פעם, אתם בעצם לא בהסתגלות למציאות הנוכחית ואתם משאירים את עצמכם מאחור.
הרבה אנשים עסוקים באיך שהעולם היה פעם ומנסים לפעול ולהשאיר את זה כפי שהיה, ומעט מידי אנשים מסתגלים למציאות החדשה שנוצרת (בקצב מהיר) ומתנהלים בחוקים החדשים שלה.
"הסמארטפונים הם השלט הרחוק של החברה"
על פי גארי הסמארטפונים הם הדבר הכי חשוב כיום בתור בעלי עסק.
הסיבה לזה היא שהיום דרך המדיה החברתית מקבלים תשומת לב מאנשים, דרך זה יוצרים הכרה וזה לא משנה אם תעשו את זה דרך וידאו, אודיו או טקסט.
מה שאתם צריכים להבין זה איפה נמצאים האנשים שלהם אתם רוצים לספר על הדברים אותם אתם מוכרים בעסק שלכם, או הדבר אותו אתם רוצים לקדם ולתקשר איתם.
מה שחשוב שתעשו זה תפתחו מודעות עצמית לגבי מה אתם טובים בו ודרך זה תביאו את עצמכם בצורה המתאימה למי שאתם. לא כולם צריכים לעשות וידאו, בניגוד דעה הרווחת שהיום זה חובה. אם אתם לא טובים בוידאו, אתם תעשו לעצמכם שירות רע. לעומת זאת, אם אתם כן טובים בכתיבה, או שיש לכם קול נעים שיכול להתאים לפודקסט, איזה סיבה יש להתעקש דווקא על וידאו?
בדברים שאתם פחות טובים, תראו איך אתם יכולים לקבל עזרה בהם, אולי תשכירו שירות של פרילנס לפי שעות או תלכו לאתרים שמציעים תוצרים מקצועיים בסכומים נמוכים כמו פייבר.
גארי מספר על עצמו שהוא לא חזק בכתיבה, אבל הוא כן חזק במציאת סופר צללים מוכשר על מנת שיכתוב את הספרים שהוא הוציא לאור (נכון להיום יש לו 4 ספרים).
הוא חזק בהקלטה של הספרים שלו. הוא ישב במשך 9 שעות רצוף על מנת להקליט ספר.
תבינו מה הדרך שלכם לתקשר עם העולם
יש היום כל כך הרבה פלטפורמות ואפשרויות. חלק מהאנשים יהיו טובים במשהו אחד, חלק מהאנשים יהיו טובים בשניים, שלושה ויותר.
בשנת 2002- זאת הייתה תקופת הבלוגים. זה היה מדיום מאוד חזק באותה תקופה וכל החבר'ה שהיו בלוגרים הרגישו את ההשפעה הגדולה שיש להם, כי הרבה אנשים היו נכנסים לאתרי בלוג ונחשפים לתוכן.
בסביבות 2005- הגיעו הפודקסטים, אך הם לא החזיקו מעמד לאורך זמן כי טוויטר הגיע ויוטיוב והם שינו את כללי המשחק לגמרי.
בשנים האחרונות עולם הסאונד חוזר שוב והפודקסטים חזרו להיות מדיום מאוד חם וחזק.
הרבה אנשים שומעים היום פודקסטים, בניגוד לשנים קודמות.
מה גורם לגארי להצליח?
גארי טוען שזה לא משנה עד כמה אתם מצליחים ועד כמה אתם גדולים, חשוב לשמור על האגו בצד, להיות ענווים וצנועים ולהקדיש את הזמן שלכם להגיב לאנשים, להיות בתקשורת איתם, במיוחד אלה שמגיבים לכם במדיה החברתית.
כשגארי מזהה משהו שהולך להיות דומיננטי ונוכח, שמשהו חדש מתחיל להתעורר במציאות העכשווית, הוא לוקח את ה"סיכון" (כפי שזה נתפס ע"י אנשים שיכולים לחשוב שזה יכול להיות בזבוז זמן), משקיע שם שעות בלי לדעת האם זה באמת יעזור לו או לא, הוא לא עושה חישובים של ROI, המחשבה שלו היא לא על כמה החזר יצא לו מההשקעה, אלא הוא בוחר להיות שם, ללמוד את זה ולעשות את זה בצורה הכי טובה שהוא יכול.
הרבה אנשים חושבים הפוך, הם לא רוצים לבזבז זמן יקר ובכך מפספסים את הרכבת והוא מגדיר את זה בתור חוסר ענווה, כי הם לא מוכנים להשקיע את מהזמן שלהם.גארי טוען אם אין לכם את הענווה להקדיש לפחות 3 שעות ביום לאנשים וללימוד הדברים החדשים שהופכים להיות חלק מהמציאות של כולם, כי מבחינתכם הזמן שלכם יקר מידי, אבל כן יש לכם את החוצפה לבחור להיות יזמים שחיים לפי התנאים שאתם בוחרים, זה משהו שלא מובן לגארי.
"ביקשתי את הבדידות של להיות מספר אחד. ביקשתי להיות מסוגל לבחור את הנתיב שלי על בסיס יומי. ביקשתי להיות יזם…אי אפשר להסתובב או לנוח על זרי הדפנה. כל מה שעשיתי עד לפני שעה, לגמרי לא רלוונטי לצעד הבא שאני אעשה".
הבעיה בעיניו היא שהרבה אנשים שמתחילים להצליח מעט, כבר חושבים שהם מישהו מאוד גדול ומצליח ומתחילים להתנהג כאילו הם מישהו גדול, שלא מגיב לקהל שלו, שלא מקדיש זמן לדברים חדשים. פועלים ממקום שהוא בחוסר ענווה.
לכן, מה שחשוב זה המיינדסט הנכון, כזה שלוקח אחריות, כזה שנמצא באמפתיה, כזה שלא לוקח דברים מובן מאליו, אלא נמצא בהודיה וכמובן נמצא בענווה וזה מה שיגרום לכם להצליח.
אובססיה בריאה
אחרי שכל זה נאמר, אפשר להתקדם!
בשנת 2018 מה שחשוב זה להיות מאוד נוכחים במדיה החברתית וגארי מדגיש בעיקר את פייסבוק ואינסטגרם ומשתמש במילה "אובססיה", כי חשוב להיות סביב המדיות האלה, ולגלות איך להצליח בהן, כי בלי זה, יהיה מאוד קשה להצליח.
מי מכם שהקהל שלו הוא בגיל 20 ומטה, סנאפצ'אט ואינסטגרם יותר רלוונטיים לכם.
עבור גארי הקהל שהכי ממיר אלה אנשים שנמצאים בפייסבוק והם בגילאים 50-80, מכיוון שקצב הגלילה שלהם איטי יותר והם מתעכבים על כל תוכן יותר זמן.
במודעות באינסטגרם ופייסבוק עולות מעט ביחס לכל הקיים בשוק הפירסום ובגלל שהוא מודע לכך שלכל דבר יש תקופה מסויימת בה זה רלוונטי, חשוב להיות מודעים לתקופה, ללמוד את מה שצריך ללמוד ולהוציא לפועל את מה שצריך בעצמכם.
הוא משתף שעכשיו הוא עצמו בזמן שטס לתת את ההרצאה הזאת הוא בילה 4 שעות בשליחת הודעות אישיות לאנשים בעלי השפעה על מכירת הנעלים והספר החדש שלו שיצא לאור.
כאשר הוא מדגיש שהוא זה שעשה את זה, לא עובד שלו. הרי הוא יכול להרשות לעצמו שמישהו אחר יעשה את זה במקומו בתור בעל עסק שעושה מיליוני דולרים בשנה, אבל הוא בוחר לעשות את זה בעצמו כי יש לו את הענווה להבין מה חשוב שיתבצע כדי לנצח.
הוא יודע שכל מה שקיים היום, יעלם באיזה שלב, זאת הסיבה שהוא מפיק היום כמויות של תוכן וטס ממקום למקום. 95% מהאנשים שנחשפים לזה, לא באמת יעשו את זה.
הם יעשו משהו שיגרום להם להרגיש שהם עשו מספיק, אבל רק 5% מהאנשים באמת יעשו את זה.
בשנה הקרובה רוב החברות הגדולות לא יוציאו עוד מספיק כספים בפייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'אט, והאנשים היום עדיין מקליקים על מודעות.
בעוד שנה, שנתיים או אפילו שלוש מהיום, זה כבר לא ישאר ככה, המודעות הולכות לעלות יותר כסף והמומנטום יתפספס.
ההמלצות של גארי
לאנשים עם מוצרים פיזיים: לחפש את האנשים המשפיעים שמשתמשים בהאשטגים הקשורים לעסק שלכם, ולשלוח להם הודעות פרטיות שאתם מעוניינים לשלוח להם דוגמיות של המוצרים שלכם ושהם יעלו את זה כפוסט במידה ואהבו.
9 מתוך 10 לא יענו, 1 מתוך 30 יפרסם.
חלק יבקשו כסף על מנת לפרסם את זה והוא ממליץ לשלם, מכיוון שרוב אנשים לא יודעים לתמחר את עצמם כפי שצריך ומה שמקבלים בתמורה (הפרסום) שווה את הכסף.
הוא ממליץ להשקיע לפחות 65% מההכנסות של העסק לפרסומים במידיות החברתיות.
מה שחשוב לשים לב והפן הקריאטיבי של מה שאתם מפרסמים, כי אם זה לא יהיה מספיק טוב, זה לא ימכור, לכן חשוב לעשות טסטים לפני שאתם משקיעים הרבה כסף ולראות מה מתקבל הכי טוב ע"י הקהל.
ומה שאתם לא יודעים איך לעשות, זה לא אמור להיות חסם.
יש היום המון דרכים ללמוד, אם זה דרך GOOGLE או אתר הקורסים הזה.
ההקשר חשוב לא פחות מהתוכן שאתם כותבים. הצבעים, הכותרות, השניות הראשון של הוידאו, המילים שאתם בוחרים להשתמש והתאמה למדיה שבה אתם נמצאים.
הוא ממליץ להכניס אודיו לעסק שלכם, מכיוון שאנשים היום רוצים להיות ביותר יעילות ובזמן שהם עושים משהו הם יכולים להאזין לתוכן שהם רוצים לצרוך, לכן ב-2018 חשוב שתהיה לכם אסטרטגיה של אודיו בתוך העסק.
אתם צריכים לשים את עצמכם במקום הנכון מבחינה נפשית, כי להיות יזם, זה דורש המון עבודה ולא סתם עבודה, אלא חשוב לעבוד חכם ולהיות סבלניים.