על בחירה חופשית ,ריבות וכסף

החופש שלנו חשוב לנו, במידה ואנו  מרגישים איום על החופש שלנו אנו פועלים נגד אותו איום. במידה ותחושת החופש שלנו נלקחת מאתנו אנו פועלים ללא הפסקה כדי להשיגה.

אנו חיים בעידן של תרבות הצריכה והשפע ,לכן יש לנו מגוון גדול של אפשרויות בחירה, מגוון גדול של ערוצי טלוויזיה, מחשבים, בגדים אוכל וכו'.

אבל האם יותר אפשרויות בחירה, יותר חופש עושים אותנו מאושרים יותר?

אפשר למצוא תשובה מניסוי הריבות המפורסם, שערכה פרופ' שינה איינגר מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה.

 

 

הניסוי:

החוקרת הציבה בסופרמרקט בקליפורניה דוכני טעימה של ריבה .

בדוכן טעימה אחד היו 6 טעמים של ריבה ,ובדוכן השני היו 24 טעמים של ריבה. לכל אחד שניגש וטעם הציעו קופון הנחה לקניית אחת הריבות.

התוצאות:

רק 3% מאלה שנגשו לדוכן שהכיל 24 טעמים שונים רכשו ריבה,  לעומת זאת 30% רכשו ריבה בדוכן עם ה 6 טעמים בלבד.

מסקנה:

אפשרויות בחירה מרובות משתקות אותנו ומפריעות לנו בקבלת החלטות.

ניסויים אחרים נוספים (אפשר לדלג לסיכום אם אין לכם כוח לקרוא 🙂 ):

  1. אנשים שבוחרים חפיסת שוקולד אחת או צנצנת ריבה אחת מתוך 30 אפשרויות, היו מרוצים פחות מאלה שהתבקשו לבחור אחת מתוך שש.
  2. אנשים היו יותר שבעי רצון כאשר הבחירה היתה סופית (כגון אין אפשרות לבטל את הקניה) מאשר שהבחירה הפיכה (כגון, אפשר לבטל ולקבל החזר כספי).
  3. בארצות הברית- אנשים דיווחו שהם שבעי רצון יותר מחיי הנישואין שלהם לפני מספר עשורים (הנישואין סופיים "אין ביטולים"), ואילו אנשים כיום מרוצים פחות (קל להתגרש וזה שכיח יותר כיום)

סיכום:

עודף אפשרויות משתק אותנו. אנחנו מרוצים יותר כשאין אפשרות לחזר בנו מההחלטה. וזאת משום, שכאשר יש לנו אפשרות להתחרט על החלטותינו אנחנו נוטים לשקול את היתרונות ואת החסרונות של ההחלטות שקיבלנו. וכאשר אין לנו  אפשרות לסגת מההחלטה  אנחנו נוטים להתרכז ביתרונות ולהעלים עין מן החסרונות ולכן, אנחנו מרוצים יותר כשההחלטה בלתי הפיכה.

מסקנות:
– הציבו לעצמכם מטרה בנוגע לשיפור הראייה שלכם.

– תתרגלו את שלושת התרגילים במהלך היום, לא חובה להשקיע בזה שעה בפעם אחת, אפשר לפצל את זה לכמה דקות במהלך היום כך שבמצטבר בסוף היום יצא שתרגלתם שעה.

בהצלחה!המלצות?

 

אל תציגו יותר מדי אפשרויות בחירה בכל דף באתר האינטרנט שלכם.

נסו להציע כמה שפחות אפשרויות שונות במוצר שאתם מוכרים.

נסו לשלב בין מספר אפשרויות שאתם מציעים לבין  להקשות על חזרה מההחלטה.

אפשר לעשות זאת על ידי רמזים שיחזקו את ההרגשה של הלקוח שעשה את ההחלטה הנכונה. או להקשות על חזרה מההחלטה.

 

יש לכם רעיונות נוספים איך לעשות זאת?

 

תעבירו את זה הלאה:

הצטרפו לקהילה שלנו

פרקים נוספים שיכולים לעניין אותך:

בא לי ללמוד היום על בריאות פוקוס מסחר עסקים תת מודע הורות

דילוג לתוכן